• 09146646356-04134264517
  • 09146646356
  • جاده تبریز،آذرشهر،شهرک صنعتی رجایی شمالی

از شکل‌هایی استفاده کنید که جذابیت تصویری دارند

از شکل‌هایی استفاده کنید که جذابیت تصویری دارند

از شکل‌هایی استفاده کنید که جذابیت تصویری دارند

تصاویرتان باید لحن پیام بازاریابی‌تان را تقویت کنند

 

همیشه کارها را به ترتیب اولویت انجام دهید. قبل از آنکه درباره تصویر گذاشتن فکر کنید، ابتدا تصمیم بگیرید که چه پیامی را می‌خواهید منتقل کنید؛ سپس بر اساس آن تصویر را انتخاب کنید. (این کار را برعکس انجام ندهید.)

حال باید لحن پیام خود را با آن تطبیق دهید. به‌عنوان مثال، اگر می‌خواهید نوعی تبلیغات بنری داشته باشید که محتوای آن شامل ارائه خدماتی با مدت زمان محدود است، می‌توانید طوری واژه‌ها را با تصاویر جور کنید که فوری بودن پیام را نشان دهد (به‌عنوان مثال می‌توانید از تصویر یک ساعت در حال تیک‌تاک استفاده کنید).

بااین‌حال نباید فقط به موضوع عکس توجه کنید. درباره رنگ‌ها هم فکر کنید، زیرا آنها هم می‌توانند به شیوه کاملاً راهبردی احساسات مخاطب را تحریک کنند. رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد یادآور گرما هستند (مثل آفتاب، حرارت) و به‌عنوان عوامل جذب‌کننده، جالب و پرانرژی درنظر گرفته می‌شوند. بنابراین اگر تبلیغی دارید که باید شادی و اشتیاق را منتقل کند، سعی کنید از تصاویر با رنگ‌های گرم برای رساندن مقصودتان استفاده کنید. از سوی دیگر، رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز به آرامش و اعتماد اشاره دارند (به‌همین‌دلیل است که اغلب بانک‌ها و مؤسسات مالی از نشان‌های آبی رنگ استفاده می‌کنند)، بنابراین سعی کنید از رنگ‌های سرد برای پیام‌های تجاری استفاده کنید.

 

تصویر باید جالب توجه باشد اما نباید متن را تحت‌الشعاع قرار دهد

 

انتخاب تصویر مناسب به معنای آن است که باید دقیقاً نوعی تعادل در پیام‌تان ایجاد کنید. با توجه به اینکه تبلیغات و بنرها معمولاً خسته‌کننده هستند و کسی به آنها توجه چندانی نمی‌کند، باید تصویر جذابی را انتخاب کنید که توجه افراد را به‌شدت جلب کند. با این‌ حال، این تصویر نباید آن‌قدر برجسته و قدرتمند و عجیب باشد که بر متن و پیام‌تان غلبه کند و ذهن مشتری را به سمت نامطلوب برای ما بکشاند. تصویر باید با کمک تیتر جذاب تبلیغاتی ، داستان منسجمی را ارائه کند. حفظ تعادل در این زمینه مهم است.

 

عکس تبلیغاتی بومی باشد

 

مطمئن باشید تصاویری که از بخش تصاویر گوگل برمی‌دارید و در آن تصویر انسان‌هایی غیرایرانی یا اماکنی خارج از ایران است هیچ حس خوبی در دیگران ایجاد نمی‌کند و تصویر و تبلیغ شما در نظر ایشان کاملاً بی‌اعتبار جلوه می‌کند. بر فرض شما یک رستوران دارید و می‌خواهید تبلیغات بنری برای آن داشته باشید، اشتباه‌ترین کار این است که از گوگل تصویر یک فرد خارجی را بیابید که در حال صرف غذاست. به جای آن بسیار بهتر است اگر تلاش کنید که خودتان تصویری را از رستوران خود یا یکی از مشتریان در حال صرف غذا با اشتیاق کامل تهیه کنید.

راه کم‌هزینه‌تر و البته کم‌بازده‌تر نیز آنست که از اینترنت، یا تصویر فردی را بیابید که ایرانی بوده و در حال صرف غذاست یا لااقل یک خارجی که شبیه ایرانی‌هاست! و یا کسی که صورتش مشخص نیست و در یک رستوران مشابه ایرانی است. به طور کلی هرچه بیشتر در این زمینه تلاش کنید که تصویری بومی‌تر داشته باشید بهتر است، به بیان دیگر هرچه المان‌های غیربومی در تصویر شما کمتر باشد و نامشخص‌تر، بهتر است. ۲ تبلیغ زیر از یک شرکت است که تصویر سمت راست با این که می‌توانست تصویر بهتری نیز باشد اما به دلیل بومی‌تر بودن نتیجه بهتری به همراه داشته است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×