• 09146646356-04134264517
  • 09146646356
  • جاده تبریز،آذرشهر،شهرک صنعتی رجایی شمالی

همه چیز درباره کاغذ و مقوا

همه چیز درباره کاغذ و مقوا

همه چیز درباره کاغذ و مقوا

کدام کاغذ کیفیت بهتری دارد؟!

کدام کاغذ مرغوب تر است؟

برای آشنایی با این مسائل همراه ما باشید

 

نکاتی درباره کاغذ و مقوا:

کاغذ بافت گیاهی است که درجه بندی های مختلفی دارد، مرغوب ترین کاغذ ها از جنس پنبه و کتان هستند،در درجه دوم کاغذ های ساخته شده از چوب در درجه سوم کاغذ های ساخته شده از نیشکر قرار دارند.

کاغذ دارای رو وپشت است، روی آن صاف و صیقلی تر بوده، چاپ روی آن هم مطلوب تر است،وقتی که کاغذ را برش میدهیم لبه آن به سمت پشت برمیگرددف کاغذ های گلاسه از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده،معمولا برای چاپ های نفیس رنگی از نوع براق یا مات آن استفاده میشود. هرچه کار چاپی دارای رنگ های بیشتری باشد بایستی از کاغذ های گلاسه با گرماژ بالاتر استفاده کرد.

راه و بی راه کاغذ که معمولا به صورت LG یا SG نمایش داده میشود، یکی دیگر از مواردی است که بایستی هنگام خرید دقت کرد، زیرا همان گونه که در ادامه مطلب می آید بی دقتی در این مسئله، در هنگام چاپ و بعد از آن ممکن است مشکلاتی ایجاد کند، کاغذ و مقوا دارای گرید های عرضی یا طولی هستند، به عبارت عامیانه تر راه مقوا ها با یکدیگر فرق میکند، طولی یا عرضی بودن مقوا و کاغذ در کارخانه مبداء تعیین میگردد و میتوان آنها را به دو دسته مقوای SG و LG تقسیم کرد.

 

راه یا گرید در مقواها:

راه یا گرید های مقوای SG در عرض است و راه یا گرید مقواهای LG در طول.

 

گرید در مقوا و کاغذچه اهمیتی میتواند داشته باشد؟!

وقتی صحبت از SG یا LG میشود، به این معنی است که مقوای LG دارای گرید های طولی است، یعنی سختی و محکمی مقوا در طول است،این مسئله را به سادگی میتوانید آزمایش کنید، یک مقوای Lg بردارید، دست چپ خود را در فاصله 15 سانتی متری لبه قرار داده، با دست راست مقوا را به سمت بالا  بلند کنید، همین کار را  در عرض انجام دهید، آیا تفاوت را حس میکنید؟ چنانچه مقوای شما LG باشد در حالت اول خم شدن مقوا سخت تر از حالت دوم است.

 

 

این مقاله تکمیل نشده در حال بروز رسانی مباشد…

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×